Kuzgun Acar’a işaret etmek gerekir çünkü
o(nun)...
1.
Yaptığı her yontuda bir çığlık vardır.
2. İnsanın
zapt edilemeyeceğine, durdurulamayacağına, duramayacağına inanmıştır ve
hareketin heykelini yapmıştır.
3.
“Yanlış”ı bulmanın “doğru”yu bulmak yolundaki en büyük
adım olduğunu düşünür.
4.
Çivileri sever, eserlerine irkilmeden yaklaşamazsınız.
5.
Malzemesini hurdacıdan toplar, kaynakçı gözlüğüyle
çalışır.
6.
İnsanın ancak kendi vicdanı kadar insan olabileceğini
bilir.
7.
Devinim ve eylem adamıdır. Sadece kendi
yaratıcılığından beslenmiştir. Her şeye karşı bir başkaldırır.
8.
Eserlerinde “hacim” olgusunu iplemez, tel elekten heykeller yapar.
9.
Mimiklerini kullanmakta zorluk çeken amatörlerden,
öğrencilerden ve işçilerden oluşan sivil bir “Sokak Tiyatrosu” için özel
masklar yapmıştır.
10.
Hayatının son günlerinde Marmara Adası’na “Balıkçılarla
birlikte ağ çeken bir Atatürk heykeli” yapmayı düşünmüştür.
11.
Babasıyla birlikte Boğaz’da balığa çıkar. “Ördek” ve
“Hanım İğnesi” isminde iki teknesi olmuştur.
12.
Hem “Afrikalı bir büyücü”, hem “İstanbullu bir
beyefendi” hem de “19. yüzyıldan kalma bir nihilist” olarak yaşamıştır.
13.
Gerektiğinde, otomobillerin altını yıkamış, mensucat
ustabaşılığı, bar fedailiği ve meyhanecilik yapmıştır.
14.
Akademi’de -bir ağaç dalını kırdığı için- Zeki Faik
tarafından fişlenmiştir. Asıl neden, komünist olmasıdır.
15.
Eylül 1972’de gözaltına alınmıştır. Kendisiyle beraber
gözaltında bulunan diğer insanlara çokça yardım etmiştir.
16.
1967 yılında Türkiye’nin ilk gökdeleni olan Emek
İşhanı’nın (Ankara-Kızılay) cephesine 13 metre boyunda bir “Türkiye” rölyefi yapmıştır. Dönemin
en büyük rölyefi olan bu çalışma gazetelerde “Soyut Sanat Değer Buldu!”
manşetiyle tanıtılmıştır. Ölümünün “hemen” ardından 1976
yılında yerinden sökülen “Türkiye” rölyefi Emekli Sandığı’nın deposuna
kaldırılmış, 1990’da ise parçalanıp hurdacılara satılmıştır ve
kaybedilmiştir. Bu ihmal, sanat çevrelerinde “öfke”yle karşılanmıştır.
Araştıran ve Derleyen: Zafer Yalçınpınar
Kaynakça: “Kuzgun Acar”, Murat
Ural, Milli Reasürans Galerisi Kitaplığı,1997